My sweet story...

My sweet story...

Tuesday, July 6, 2010

Tauhu bakar, menu petang Ahad

Hari Ahad boleh dikatakan sepanjang hari hujan. Perut cepat je lapar. Petang tu daddy request nak makan tauhu bakar. Kuah tauhu bakar beli dekat pasar malam hari Jumaat di TTDI Shah Alam. Gerai tu jual tauhu bakar, sotong kangkung dan rojak buah. Kesemuanya pakai kuah yang sama. Saya suka kuah dia memang marveles, tidak terlalu pedas dan tidak terlalu manis. Semuanya cukup rasa.

Saya letak tauhu bakar, kangkung dan timun


Letak kacang byk2 mmg sedap


Gaul dan sedia untuk dimakan...nyum nyum


Ini bodak baru lepas tukar baju. Suka kalau orang sembur air dekat dia (penyembur yang selalu org guna bila nak potong rambut). Daddy dia punya kerja, bila baju Humaira basah mummy juga kena tukarkan..

10 comments:

LiLy @ MumMyQiStInA said...

mmg mabeleslah..
Tp lily x pernah mkn lg tauhu bakar.. :)
Nk kena carik gak ni.. ;)

Softtouch [Hanim] said...

tahu bakar tu nieda buat sendiri yer?kuah jer beli kan?tahu bakar nk buat mcm mana?bakar dlm oven ker?

Huda said...

alahai sedapnye..lame dh x makan, sini susah sikit rasenye nak dpt :)

mamalieyna said...

nyum2x..pepagi dah rasa lapar tengok makanan tu...en suami eina suka la menda2 camni..^_^

*budak besar ni, memang kerap kena tukar2 baju kan, arif tu..sehari bape kali bertukar kalo kt umah..huhu..

nieda said...

softtouch: kena beli tauhu kering..pastu bakar guna kuali non stick

fabulous.farah said...

suka jugak makan tauhu bakar..

haha..sian mummy..daddy punya pasal mummy yang kene bekerja lebih=p

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

tauhu bakar dengan kuah rojak petis memagn sdap.. nak2 tabur dengan kacang tumbuk peh, memang sedap la...

☆ lieya latif ☆ said...

ohoooooooooooooooo ngencis aku tgn nieda oiiii..kuahnye likat pekat...mmg nampak lazat!!~~

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

sedap kan tauhu bakar. saya pun suka sgt....alahai buat tekak teringin pulak. nak kena beli ptg ni.

Softtouch [Hanim] said...

ye ker nieda..muza mati2 ingat guna tahu basah tu..thanx yer..

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails