My sweet story...

My sweet story...

Friday, April 23, 2010

Maggi goreng pun sedap

Malam tadi dinner maggi goreng. Daddy request. Ini gara-gara tengok diari AF, mereka masak mee goreng brand MI SEDAP. Daddy suruh masak macam tu. Nasib baiklah iklan fastfood dah tak ada dekat TV, kalau tidak mesti kanak-kanak cepat saja tergoda dengan Mc Donald, KFC, Pizza, dll.. Bukan kanak-kanak saja, orang dewasa pun sama..huhu

Dekat rumah cuma ada maggi perencah ayam, mummy belasah buat maggi goreng. Masak dua paket tapi letak perencah ayam sepaket jer. Goreng bawang sampai garing, letak maggi, perencah dan kicap.

Silalah jamu selera, mesti ada yang tergoda bagi yang tidak bersarapan pagi ini..hahaha...

13 comments:

~ As ~ said...

kan kat kedai mamak selalu ada buat...maggie goreng 1...dl terkejut jg dengar org order..

☆ lieya latif ☆ said...

megi goreng ni mmg peberet lieya...kalo gi mamak konpom order ni..... pastu mase mkn letak sos cili byk2...adoi....heaven laa!!! heheheheheh

wan sujaihah said...

hehheh...yelah kak..masa bdk af tu makan saya kat dapur..dengar derang kata " sedap2"...saya tanyer adik saya...aper yang sedap...maggi upenyer...heheh

nasib baik lakiku keluar...klu tak senasib la kita..heheh

Jasfyra said...

sedapnya..dah lama xmkn megi.daddy dina dan arissa haramkan megi kt umah..huhu

lily azliyana @ mama zara said...

haha..aritu kite pon terpengaruh nak makan megi mee sedap ni..slalu ade dlm stok tp mlm tu cek2 kabinat tgk stok megi dh habis..huhu..cedey..ni tgk gmbar megi goreng dh teingat balik..ptg ni nak belilah stok mee sedap yg baru..kekekeke..

chugie said...

huhu.. sekali sekala makan ni sedap kan??

tp x leh selalu ok! tatak bagut wo..

saya pun suka maggie SEDAP tu.. memang sedap lah!

dalila said...

meggi ni pon fav my hubby ni..

mamalieyna said...

memang tergoda ni! tp takpe mlm td pekena maggi gak, sbb en suami takde, keje mlm, so mkn meggi jer, jugak tergoda masa tgk diari AF, diorang makan meggi tuuu..hehe..

ezan said...

hahaha.. sama la menu kita malam td.. ezan pun mkn maggi goreng je sebab tergoda ngan af.. :p

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

kalau akak kan nieda, akak tumis dulu bawang putih, bawang merah dan cili, dah layu2 sikit, masukkan perencah pstu pecah telur.. terus masukkan mee yagn dah direbuskan dulu.. walllahh macam mee goreng mamak tau!

~ana~ said...

papa ajmal dan aqil pun suka mkn meggi goreng ni..biasa kita beli megi goreng jenama Maggi perisa Asli tu..stok mmg ada...tp bila buat, xpernah pakai perencah yg diaorg bg..papa ajmal dan aqil suruh buat perencah sendiri...:)

~ana~ said...
This comment has been removed by the author.
fabulous.farah said...

g mamak memag order maggi goreng..hehe..nak order satu boley?

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails