My sweet story...

My sweet story...

Thursday, April 22, 2010

Layan gambar bunga

Siapa pandai jaga bunga??? Mummy Humaira kalau tanam bunga mesti mati. Hahaha x pandai nak jaga ok. Kat rumah ni pun ada 4 pokok kaktus, itu pun hidup segan mati tak mau. Beli masa honeymoon dulu dekat Cameron Highland. Eh kira ok juga tak mati dah 3 tahun usia kaktus. Kesian kaktus tu, weekend ni nak belai balik la..

Ini gambar pokok bunga dekat rumah Embah Humaira. Dia pencinta pokok bunga. Kalau datang sini, mesti terjah Jalan Sungai Buloh cari pokok bunga. Sebab itu kalau datang rumah anak dia paling lama 2 hari je, takut pokok tak siram air. Kalau orang dulu-dulu tak nak duduk lama kt rumah anak risau ayam takder org bg makan.

Konon-konon dialog dengan Humaira:

Mummy: Bunga...bunga..
Humaira: Orkid la...


Ini pun pokok orkid


Tak tau nama pokok ni. Tapi masa mummy kecik2 dulu suka ambil bahagian tengah bunga tu kalau kita tarik dekat hujung tu ada air pastu makan, manis rasanya..hahaha x senonoh betul masa kecik2 dulu..

5 comments:

Jasfyra said...

samalah peel kita...hahaha
makan bunga yg tengah tu.manis kan.,.setap!!

chugie said...

hehhe.. saya plak kalau tanam pokok bunga, yg lebat bukan bunga, tapi daunnye..

sbb tu arwah mak selalu pesan suh sy tanam sayur je, mesti lebat dunnye.. heheh..

dan sekarang sy banyak tanam pokok yg bleh buat masakan je.. cth: serai, kunyit, daun pandan, cili.. ei... x sabar nk tengok die mmbesar ngan jaya nye.. :D

fabulous.farah said...

selalu buat jugak dulu..bunga jejarum kut nama nya..hehe

☆ lieya latif ☆ said...

cantik...tenang jek tgk ..... kat kg lieya, dulu mak rajin tanam orkid gak..katenye senang...jaga tak yah beriya2 sangat tapi skrang sume dah mati..selalu je jadik bahan usik mak heheheheheh

Intan Yus said...

betul3..bunga jejarum tu..pas isap madu @ air manis tu, siap buat rantai lg ngan bunga tu.. (^_^)

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails