My sweet story...

My sweet story...

Tuesday, April 26, 2011

Kisah Misteri Di Depan Rumah

Macamane nak mulakan yer??? Nak kata saya percaya sangat tu TIDAKLAH. Yang pasti dalam dunia ni macam2 makhluk Allah ada, sama ada boleh dilihat atau tidak. Saya tidaklah menghayati sangat kisah ini. Selama hampir 2 tahun lebih saya menetap di sini belum pernah lagi terjadi perkara aneh dalam hidup saya. Minta dijauhkan. Tapi saya percaya jika kita jaga solat, banyak berdoa dan selalu membaca Al-Quran Insyaallah benda2 mistik sukar untuk mendekati kita. Kisahnya macam ni.....

Suami baru nak keluar jam 11 malam, hari Jumaat 22 April untuk jumpa kawan lama sebab baru tau dia ada di sekitar taman perumahan ni bila tengok dia update status facebook. Sebenarnya sejak malam semalam kami dah perasan rumah budak-budak bujang jiran sebelah penuh dengan manusia. Hampir 10 orang rasanya. Kereta jangan cakap lah, melintang pukang depan rumah. Tapi sebab ingatkan diorang ada program, suami malas nak tanya apa apa. Rupa-rupanya masa nak keluar jam 11 malam nampak diorang semua dah berkumpul depan rumah. Salah seorang daripada mereka sembang dengan suami dan menceritakan hal sebenar.

Salah seorang dari mereka dirasuk oleh hantu perempuan dan syaitan ni sebenarnya duduk di pokok depan rumah kami. Pokok tu disebalik pagar zink. Mangsa rasuk ni pula (lelaki) kebetulan datang berkunjung ke rumah sepupunya yang merupakan jiran kami. Dan sejak dari hari khamis malam 21 April budak ni dah kena tapi tak dapat nak bergerak, duduk lah sepanjang hari tegak je depan TV. Sepupunya dan yang lain-lain ingat budak ni malas nak pergi makan tapi pelik sebab tangan pegang handphone sambil jarinya bermain-main sms. Bayangkanlah berjam-jam tak makan tak minum . Ini kisah hari Khamis malam Jumaat.

Bila budak budak rumah tu balik , tengok mangsa ni masih lagi duduk depan TV tegak je, diorang dah rasa pelik. Lebih pelik bila tengok mangsa pegang handphone terbalik tapi jari masih seperti main sms. Bila diorg tengok betul betul, jari mangsa menulis ayat minta diselamatkan, masa ni lah baru diorang semua panik. Dan bermulalah insiden rasukan. Malam itu juga dibawa seorang pengamal perubatan dari kawasan sekitar sini sehingga hampir subuh bertarung. Sempat syaitan mempermainkan kesemua yang berada di rumah jiran dengan mengatakan ketika itu waktu tengah malam bahawa ada kemalangan dahsyat di jalan utama kawasan perumahan. Siap bagi no.plet kereta lagi suruh diorang semua selamatkan budak kecik dalam kereta terbabit. Sebenarnya tiada kejadian kemalangan pun pada malam itu, Syaitan tersebut hanya nak mereka semua keluar dari rumah kerana ingin membawa terus mangsa ke alam mereka. Pada keesokan hari (Jumaat) nampak macam dah pulih rupanya masih belum lagi, syaitan mempermain-mainkan mereka semua, masih dalam badan mangsa. Ketika ini dipanggil seorang lagi pengamal perubatan dari luar kawasan.

Pengamal perubatan ni berjaya tangkap kesemuanya dan diikat dalam kain hitam. Kain hitam kemudian diletak dahulu di pokok berhampiran pokok asal tempat tinggal syaitan terbabit kerana diminta tanam di tanah perkuburan pada keesokannya hari Sabtu 23 April. Ketika pengamal perubatan kedua ni dah balik, suami saya yang kebetulan nak keluar nampak ramai orang dan mereka bercerita. Setelah mendengar tentang kejadian, suami menelefon rakannya minta tolong tengok. Kemudian rakan suami memberitahu masih ada seekor yang tertinggal dan meminta izin untuk ke rumah jiran. Jiran-jiran kebetulan berada di restoren mamak bistro dan ketika suami dan rakannya sampai jiran-jiran memberitahu memang ada seekor lagi yang tidak dapat ditangkap. Bagaimanapun ianya tidak dapat dilakukan kerana seekor ni memang sudah lama dalam badan mangsa. Yang jadi havoc sebab lagi 7 ekor yang duduk di pokok depan rumah tu masuk dalam mangsa pada sekitar jam 1 pagi Khamis ketika mangsa sedang duduk berseorangan berhampiran pokok. Suami pun pelik sebab pada waktu tu kebiasaannya sebelum tidur dia akan buang sampah. Memang tak pernah nampak apa apa pun.

Malam itu suami dan rakan-rakannya serta budak budak rumah sebelah semua berkumpul di hadapan pokok tersebut. Rakan suami mengatakan bahawa tiada lagi tanda-tanda masih terdapat syaitan tu kat situ. Kawan suami pesan jangan bagitau saya, yelah takut saya menghayati cerita ini dan jadi takut. Tapi bagi saya selagi kita jaga solat Insyaallah benda tu tak kacau. Lagipun ini kawasan rumah saya, macamane sekalipun kita kena pertahankan, semangat kena kuat. Yang penting malam2 jangan husband outstation sudahler..hehe

Pada Khamis malam Jumaat tu pun kami balik lewat dari pasar malam, tiada pula kedengaran apa apa yang aneh. Erm, Itulah alkisahnya...Benda tu pun dah selamat di buang. Harapnya tidak lagi menganggu.

Dalam kain hitam tu katanya benda yang berjaya ditangkap. Wallahualam..


Pengamal perubatan tu kata syaitan tu duduk kt pokok yang bertanda merah



Coretan saya di blog masa 19 Jan... Saya copy paste

*Malam tadi punya cerita, dalam pukul 1.05 pagi mummy dengar bunyi 5-6 ekor anjing menyalak2 macam kejar something. Mula2 ingatkan ada pencuri, daddy dah stand by kalau kecoh2 kt luar memang nak buka pintu. Masa anjing tengah menyalak dengar bunyi budak perempuan macam menangis sayup2 je. Ngeri tau, daddy nak tengok memang mummy tak bagi. Yelah, Humaira tengah merengek demam panas. Tak taulah anjing tu menyalak sebab apa, first time dengar.

Tak dapat dipastikan ada kaitan atau tidak dengan kisah di atas. Masa telefon ayah mertua tempoh hari dengar bunyi anjing menyalak, dia ada bagitau. Kawasan depan rumah saya lapang, syaitan suka.

View kawasan lapang dari rumah saya..Dengarnya nak bina sekolah tak pasti bila

21 comments:

yatie chomeyl said...

seramnya baca cerita ni nieda..naik bulu roma i. nasib baik dh dpt tngkpa syaitan2 tu ye..n nasib baik jugak syaitan2 tu x kacau family u. semoga Allah snetiasa melindungi u sekeluarga

♥ Mrs.Eady ♥ said...

erks...meremang bulu roma....

Jasfyra said...

uih,meremang bulu roma baca cita ni nida.yela,menda tu mmg wujud kan.harap2 dia dah xmengganggu lagi lps ni.

anie said...

uish..takutnye..harap2 kita semua dijauhkan dengan benda2 macamnie kan...

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

Ya ampun..
ngeri seh..
ai mmg penakut.. ishhk.. mintak dijauhkan r.. mau kencing dlm suor ai nnti.. ;p

~ana~ said...

scary hoh...mintak2 la x teringat2 time duk rumah dgn anak2 je nnti..hu3x..

LilyAzliyana@MamaZaraZareef said...

erkkkk..seram jugak sbb melibatkan depan umah sndiri kan..mujur nieda sefamily tak dikacaunya..rase kes anjing tu mcm ada kaitan aje ngan benda2 halus nih..apepon, semoga keluarga nieda terus dilindungi k..harap2 mmg benda2 tu sume dh berjaya dibuanglah hendaknya..huhu

NzA said...

seram gak tu nieda..ttp makhluk halus ni xkira siapa yg dia nk tumpng..pernah seorg ustazah smpai membawa umo krn ada jin menumpang dlm badannya brtahun2....

Huda said...

betul2 seram baca cite ni, harap x ape2..

Liz Rohaizat said...

terbayang budak tu taip sms utk dptkan perhatian. ish kwn2 dia pun satu. dah 2 hari budak tu terpacak dengan tv, boleh rileks je.

tp makhluk halus mmg wujud. yg jenis rasuk org pun mmg ada. rasanya ur hubby dah biasa dgr time sekolah dulu. tp tak tau la kalau zaman dia, takde sape kena kacau. masa zaman saya, ada je kes.

adarnadzmie said...

seram akak dengar cerita ni... moga dijauhi keluarga nieda dr perkara2 yg tidak baik... aminn..

zaidah said...

menyeramkan....dah macam citer2 seram kat tv plak...menakutkan..

Bionic women said...

seram jugak kan..terutama kita ada anak kecik, dowang kan lemah lagi.
harap2 iman kita masih kuat dan amalan kita kukuh utk menakutkan menda x elok nih..

Farra Dhelina said...

aduiii...menyeram kan..byk pulak tu ye..igt kan sekor je..

chugie said...

ish, ngeri lah pulak baca cerita nieda ni.. moga kita dilindungi dari syaitonirrajim..

Hasya said...

nieda, kalau sy da tak lena tido da

Hasya said...

nieda, kalau saya da tak lena tido da

Bapak Humaira aka Hubby Nieda said...

To Liz Rohaizat:- Batch kami antara peneroka awal sekolah.Jangankan rasuk, syaitan menjelma pun kami pernah nampak, . hantu makcik dan anjingnya yg paling glamer waktu tu., pernah kena lambai dengan hantu dari pokok getah. pernah kami semua kena kuarantin sebab ustaz nak tangkap hantu sesat. seribu satu kisah kat situ. tapi hati kami kering walaupun kami bukan orang berani. nampak je benda tu kami kejar walaupun kadangkala kami yang kena kejar balik. cuma bila dah ada anak ni hati tak boleh terlalu kering sebab bila benda tu tak boleh nak makan kita, dia cari orang-orang yang kita sayang. so, kena ajar anak jadi hati kering juga.

rasp said...

iskkkk mmg scary movie lah nie...syukur u sefamili ok...

Liz Rohaizat said...

Bapak Humaira > kat sekolah tu mmg ada byk kes kan? masa mak saya mengajar sana, dia kata siap minta ustaz harun din datang tangkap hantu2 tu. masa tu ada kes budak lelaki kena rasuk. dia hidup mcm biasa. pergi kelas, jln2 tapi mata tertutup. beraninya korang kejar! kitorang kat aspuri mmg seram la kalau ada kes camtu. bila ada, mula la semua org tidur kat lantai ramai2. tapi tak pernah pulak dgr kisah hantu makcik dan anjingnya. mcm seram je bunyinya

Dee said...

seramnya nieda..tetiba teringat benda yg sama terjadi pd adik aqma..tp dia xlah terpaku..dia menyakiti dirinya sendiri..wallahualam..

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails