My sweet story...

My sweet story...

Monday, January 24, 2011

Mee bandung Muar

Masa MAHA tahun lepas, makan mee bandung Muar terus jatuh cinta. Sebelum ni saya tak berapa minat dengan mee bandung, mungkin belum jumpa yang sesedap mee bandung selera Muar. Pernah beli perencah mee bandung Adami tapi tekak saya kata x umpphh. Walaupun mertua orang Muar, setiap kali balik kampung jarang sangat makan luar.

Yelah, MIL dengar je anak, menantu dan cucu dia nak balik, semua masakan kegemaran kami bertiga MIL akan masak. Memang tak pandanglah makanan kat luar. 2 minggu lepas MIL datang Shah Alam, saya kirim perencah mee bandung selera Muar. Pemiliknya adalah En Abu Bakar Hanipah. Ada dua buah restoren milik beliau di Muar yang terletak di Jalan Abdullah dan Tanjung Emas. Sepaket RM10 boleh makan dalam 8 orang. Bagi saya sedaplah, terasa udang kering dan kuah pun pekat. Website DISINI. Lepas ni wajib cuba masakan Muo seperti soto, nasi beriani dan murtabak.

Inilah perencah mee bandung selera Muar. RM10


Inilah hasilnya...Jemput makan


Humaira pun nak inteprem juga. Sopannya anak dara mummy duduk.

17 comments:

εïз mummyHaza εïз said...

hehehe sedap2... acik haza suka makan mee bandung muar kat Subang permai ni, yg dekat ngan umah acik, Restoran Makanan Selatan.. Nieda try la sedap... heheheh

Noreen said...

suka mee bndung muar...ag 1 sedap kalo nak makan di parit kadir x silap namayer...mmg terbaik huhuhu....tp reen dh dekat 1thn tiap kali nk pekena mee bndung di warung pak kadir asyik tutp je

Noreen said...

try

chugie said...

wah.. bagus nieda buat entry psl ni tau! mmg sedang cari paste mee bandung yg best ni gak! nak g terjah sat lah!

normi said...

mee bandung adalah salah satu makanan kesukaan akak ni.. nak cari gak la kt penang mee bandung muar ni.. kalau ada la kat sini...hehe

rasp said...

bukan senang nak dpt mee bandang muar yg mantops kan sis...

Huda said...

mee bandung muo mmg best :)

NzA said...

mmg sedap perencah tu...pekat n secukup rasa.......

~ana~ said...

sedap nya nieda..dah lama x mkn mee bandung muo..dulu pernah mkn kat muara kat bndr muo...sedapssss.....:)

MamaAiman said...

sedapnye kaknieda..bulan disember lepas saya balik kampung husband singgah makan di restoren mee bandung muar. tapi taktau jalan apa kedai tu..macam teringat2 balik :D

Softtouch [Hanim] said...

muza suka mee bandung muar nieda..cni mmg ssh nk dpt..muza pernha mkn mak shela masak dulu..sedap giler..

MIL nieda mcm mil & mak muza..dgr je anak2 balik semua yg anak2 suka mkn mesti ada kat atas meja..jrg kami mkn luar...

Mrs.Eady said...

dgn pantas ku menerjah blog itu sbb ku suka mee bandung nie..tq ye..:D

Farra Dhelina said...

mee bandun gni klu nk masak mmg kena guna perencah yg sedap kan..baru lah terangkt!

wan sujaihah said...

adoiii..time2 ni yang rasa tekak ni cam nak rase je..ha h ah ah

YanDarwisy said...

memang mantopplah mee bandung Muar ni. kalau balik kg husband mesti pekena semangkuk. tapi kalau x silap ada jual perencah terus bancuh & masak..

riefda said...

ida kalo mkn mee bndng memg kt situ nida.dia de jual kt tnjung emas ble ptg n pg kt jln abdullah sbaris ngan kedai kek n kdai brg pntin dkt mybank muar tu tmpt ida keje dulu.kt jb pun de cwgn dia kt kg mlayu

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

salam nieda, BSB selalu kirim kat kawan org muar, mee mandung Maharani. Sedap gak.

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails