Gambar Humaira sekitar di KLIA. Kami naik Firefly. Flight ni antara penerbangan terawal ke Kuching. Untuk penerbangan ke Sabah dan Sarawak naik firefly di KLIA. Flight kami sepatutnya pukul 11.45 pagi delay setengah jam, 12.15 tghari. Kami sampai KLIA dalam pukul 10.00 pagi. Sementara nak menunggu waktu check in bawa Humaira jalan2 sekitar KLIA. Mula2 kita isi tank dulu dekat KFC. Dekat KFC ada playground, suka lah si kecil ni.
Playground @ KLIA
Drumstick idaman Humaira selalu
Kes tak larat nak jalan.
Menunggu ketibaan flight. Humaira dah start bosan dan mengantuk waktu ini. Kerjanya nak buka sandle jer
Inilah flight kami. Masuk jer dalam flight terus si kecil ni tido. Penattt.
15 comments:
wha jalan2 lah...suka 2...kak besar gak playground tu ek...pueh la humairah main
oo,baru tau kalo p kuching n sarawak naik firefly kt klia..nanti leh ar try naik firefly lak.ada org kata flight diorang bising,bingit telinga.yeke?
beshnya, xsabar tunggu cerita jalan2 awak lg ni.cpt2 update tau.humaira mesti seronok jln2,almaklumle dah besar..dah pandai kan
kitchen cabinet apa cerita?harap2 org tu buat cpt la..dan hasilnya menarik..barula mummy nieda lg semangat nk masak2 kan
lama gak delaynye fligt tu ye..
sukalah humaira naik flight yer...muza ni kenelah tunggu darissa tu besar br berbaloi bek naik flight...heeeee
wah bestnya humaira gi jln2.. tak ajak untie pon..ahakk..
best tak nieda naik firefly...sile buat review yeak heheeheh...lieya pun asek2 naik AA...ingat nak try gak firefly nie...
suke pic humaira mencangkung tu...comel...rase nak picit2 jeee budak kenit sorang nieh heheheeh
best x naik firely? dee dh rasa naik AA ngan MAS..of courselah MAS the bestkan..tp dee penah gak naik MasWings..seronok..walau flight kecik..
Firefly ke Sabah Sarawak guna Boeing 737, sama dgn Air Asia yg guna Airbus. Tahap kebisingan sama dengan Boeing 747 ke London. Firefly dalam semenanjung guna kapalterbang lain, rasanya Fokker. Bunyinya lagi bising.
bestnya cuti2 msia.
Lagi satu, Firefly Sabah/Sarawak guna enjin jet macam Air Asia and rest of other big airlines, Firefly dalam Semenanjung guna enjin turboprop (kipas besar). Enjin turboprop ni lebih rasa melambung kalau kena angin kuat sebab enjin turboprop kelajuannya lebih perlahan dari enjin jet.
For the record, 2 kes MAS terhempas dan menyebabkan kematian ialah pada tahun 1977 di Johor Boeing 737 (lebih kurang sama jenis dgn Firefly Sabah Sarawak) menyebabkan 100 orang mati. Terhempas sebab dirampas oleh pengganas.
Kes kedua, Fokker MAS (yang diguna oleh Firefly utk penerbangan semenanjung) terhempas di Tawau tahun 1995, 34 orang terbunuh. Terhempas sebab angin lintang rasanya.
Airbus 300 (yang macam air asia guna) pernah terhempas juga di Subang Airport tahun 1983 masa nak landing dalam hujan lebat, tiada kematian.
Not bad for MAS, almost 1.8 million flights (until end of 2004) dan cuma 2 je terhempas dengan kematian.
baru balik dari kuching ek nieda..mesti syok kan..hehe..nway ok ker nik firefly..tk pernah lagi try..=)
salam nieda, tak sabar nie nak tengok gambar kuching.
oooh seronoknye humaira...dh ada experiance naik aeroplane..hehe..
eh eh, korang naik flight yg sama dgn parents saya yg dtg melawat saya kt kuching. ntah2 balik pun sama flight. diorang nya flight firefly kul 2pm 27/1. best ke kuching?
humaira dh semaken comelll...geram tgk dia..cute.
Post a Comment