My sweet story...

My sweet story...

Friday, June 4, 2010

Kes buang bayi semakin parah

Setiap hari ada sahaja kes pembuangan bayi yang kita dengar. Mengikut statistik Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), sejumlah 50 kes buang bayi dicatatkan sepanjang Januari hingga September 2008 dengan pasangan Melayu mencatatkan jumlah tertinggi iaitu 36. Dan pastinya setiap tahun kes pembuangan bayi semakin meningkat sekiranya langkah pencegahan tiada.

Gambar bayi dibuang tanpa seurat benang di Damansara Jaya sangat meruntun jiwa. Terfikir juga saya, adakah org yang buang bayi ini sama kejam dengan Israel. Sedangkan masyarakat Palestin yang hidup serba kedaifan cukup melindungi bayi dan anak kecil mereka dari tentera Israel. Inikan negara kita yang cukup aman. Sudahlah dosa melahirkan anak luar nikah, ditambah lagi dosa buang anak.
"Kalau rasa dah gatal sangat, kahwin ajelah. Apalah perasaan ko bila tgk gambar anak yg ko buang mcm sampah ni, nak juga aku tau. Aku harap tuhan akan bagi balasan yang setimpal dengan apa yang dah ko buat tu!!!!"


Kesakitan melahirkan anak, inikah nilainya???


Tenanglah anak kecil ini di SANA..

9 comments:

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Ya Allah..sedih nyer tgk baby tu di perlakukan sebegitu..Apa lah slh & dosa mereka.. Sedih sgt2..

Softtouch [Hanim] said...

nieda...muza dah tengok dah pic bb nie..otomatik mngalir air mata...kesiannyer....muza selalu pk kalu dia lahir idup pastu org buang dia sejuk2 mcm tu...mesti dia mennagis2 kesejukan..seksa dia..kesian sgt bb2 yang kene buang nie..
muza kalu jumpelah org yg buang bb2 nie..muza nak seksa2 dia..penat2 mgandung n lahirkan dia senang2 jer buang bb tu..kalu dah tau nape masa awal2 xnak gugurkan..bongok punya org...

Jasfyra said...

kesian sgt...kita ni susah2 beranak,xtergamak nk wat anak gitu.nk jentik pun xsanggup..diorang tu sennag sgt beranak agaknya,sbb tu perangai pun jd gitu

mamalieyna said...

Ya Allah...rasa nak nangis je ni nieda...mmg nak tau sgt, apa perasaan mereka2 yg buang baby mcm ni, tak rasa sedikit ke perasaan bersalah, takut dan sbgnya...Masyaallah..mmg takkan tenang idup si ibu bapak baby2 ni...sedih sangt2..

kejam lg mereka dr israel tu...ini drh daging sndiri, sggup buang macam tu jer..sampai bila la nk mcm ni kan..

chugie said...

Haish.. nauzubillahiminzalik.. minta di jauhkan sifat begini dr anak2 kita.. kadang2 tu takut dan berfikir gak sendirian, apa akan jadi bila zaman anak2 kita nanti..

biarlah Allah je yang membalas kelakuan kejam mereka2 ni..

geram + sedih bila tengok kes2 macam ni.

Huda said...

sungguh sadis melihatkannye..moga Allah balas perbuatan mereka yg kejam ini..jahatnye..

- Malia - said...

ya allah ape la dosa ank kecil itu....menitis air mata bile melihat ank kecil dibuang seperti sampah...tiada prikemanusian langsung...

otak letak kat buntut!!!binatang pun syg kan ank die...biar tuhan saje yg membalasnye..

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

sedih sgt dengar berita buang bayi ni. air mata jatuh tgk bayi2 tu...sian. terbayangkan anak di pangkuan....semoga mereka tenang di sana...

☆ lieya latif ☆ said...

mengucap panjang lieya tgk gambar nie nieda....mmg yg buang baby ni bukan manusia tapi setan....moga Allah jatuhkan hukuman yg setimpal atas perbuatan manusia zalim nieh

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails