My sweet story...

My sweet story...

Friday, October 14, 2011

Nasi Ambeng

Minggu lepas sebelum mertua menunaikan haji di Mekah sempat buat doa selamat di surau. Mertua ada order nasi ambeng, puding cendol dan karipap untuk diagihkan kepada jemaah surau.

Dah siap bungkus utuk diagihkan kepada jemaah surau. Jangan tak tau, Humaira pun sibuk bantu membungkus. Mummy dah siap 8 bungkusan Humaira baru siap satu bungkusan. Bersungguh2 dia membungkus. Lupa pula nak snap gambar dia tengah sibuk membungkus.


Inilah rupa nasi ambeng. Second time saya makan nasi ambeng, first time dulu masa bulan puasa lepas..Ada nasi, ayam, sayur goreng, mee goreng, sambal kelapa. Style jawa lauk kering, sesetengah orang tak minat sebab takde kuah. So far rasa oklah. Nasi Ambeng ni memang banyak, tak larat nak habiskan.

5 comments:

Lelord said...

sedapnya nasi ambeng...huhuhu nak buat sendiri kemalasan melanda

~ana~ said...

nak sgt cuba mkn nasi ambeng nih..tp mn nak cr kat kl ni yea...

Sidratul Muntaha said...

selalunya mee gorengt u basah and ayam maska kicapnya basah..
tadkelah kering sgt
huhu
mmg mabeles la nasi ambeng nih
esp klu ade gereh bulu ayam or serunding daging kuning...
pergh..
mgm ngam ngam satu famili kenyang makan nasi ambeng nih
sellaunya satu dulang bahagi 4 ke 7 bahagian
tgk beso dulang tu la..
dulang zaman dulu2 mmg beso jer
pastu ltk dgn daun pisang dlm plastik
huuhuhh

Huda said...

huda suka nasi ambeng panas2 :) org johor biase buat kendrui makan nasi ambeng.

Softtouch [Hanim] said...

muza suka nasi ambeng....tp ssh nk cr yg sedap!

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails