My sweet story...

My sweet story...

Tuesday, July 5, 2011

Kisah sedih pasangan Norma dan Talib. Marilah kita memberi sedikit sumbangan ikhlas

STICKY POST

Pagi ni bila terbaca kisah sedih seorang blogger, Moon membuatkan saya sebak dan terus sahaja tangan ini pantas menaip. Sekurang-kurangnya ada yang sudi membantu meringankan penderitaan adik ipar Moon yang sekarang ini tengah menderita penyakit kanser. Doa saya, semoga Allah kuatkan semangat, permudahkan segala urusan dan tabah menghadapi dugaan. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.

Kisah pasangan norma dan Talib boleh rujuk di entry INI

Kredit to Pn Fillanie
Adik ipar moon nie baru juga kahwin, lepas tu mengandung.. dan Alhamdulilah selamat melahirkan bayi lelaki yang comel dan sihat.. kita panggil je dia Norma ye.. so, selepas Norma melahirkan anak pertama dia tetiba jatuh sakit. Orang lain selepas melahirkan anak, gembira menyambut kehadiran orang baru.. lagi-lagi anak pertama.. buat yang ada pengalaman manisnya memeluk anak pertama mesti faham bahagianya rasa tu..

Kasih seorang ibu, Norma bersama anaknya Rafiq

tapi Norma tidak menerima nasib sebegitu. Selepas bersalin Norma stay di rumah Moon.. nasib ada kakak ipar dan abang ipar yang penyayang, prihatin dan mengambil berat.. Moon lah yang menguruskan anak Norma yang bernama Rafiq. bila pegi hospital, buat check up semua.. barulah tau yang Norma sebenarnya menghidap cancer.. sebak mengenangkan nasib Rafiq yang baru lahir tapi tak sempat merasa belaian seorang ibu.. tak sempat merasai nikmatnya susu ibu..

Suami Norma, Talib ke hulu ke hilir menguruskan isteri yang terlantar sakit.. Moon selalu datang melawat Norma sambil bawak Rafiq... Norma hanya mampu pandang tak mampu membelai bayi kecil itu.. tabahnya Talib suami Norma.. hanya Tuhan yang tau apa ada di hati Talib.. apa ada di hati Norma saat melihat Rafiq.

Anak kecil yang tidak mengerti penderitaan ibunya



siapa sangka selepas setahun perkahwinan, dikurniakan cahaya mata dan bermula sebuah penderitaan


Kasih seorang suami yang sentiasa tabah berada di sisi isteri..


Dugaan bertimpa-timpa sehinggakan susut badan suami Norma, condition Norma pula tak menentu.. kadang lepas operation dia ok.. kadang dia tak ok.. hati mana lah yang sanggup tengok penderitaan ditanggung mereka..

Kasih seorang ayah terhadap anaknya, Rafiq



Gambar terkini baby Rafiq

kepada sesiapa di luar sana yang rasa ingin sama-sama mengurangkan beban Talib.. boleh buat sumbangan ikhlas.



cimb


01070068677528


Noormawati Mohd Rasif



6 comments:

Miss Moon said...

thanks dear for sharing this in your lovely blog

moon

maya amir said...

OMG! sedihnya saya..saya doakan mereka tabah..mereka insan yang terpilih oleh Allah utk hadapi dugaan yang berat ini..

:: Mrs.Eady :: said...

izwa mmg dh baca kisah ni tapi tiap kali baca tiap kali tu jugak airm ata ni mengalir...

ieda said...

insyaallah dikk sama2 kita doakan dan bantu mana yg kita termampu .. amin

MamaYatie said...

tq for sharing..insyaallah akan dipanjang2kan

NzA said...

akak pn ada trbaca n3 ni kt bbrapa blog kwn..mmg sedihkan..sama2lh kita meringankan beban mrk setakat yg trmampu...

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails