My sweet story...

My sweet story...

Monday, September 2, 2013

Supplement shaklee

Pengalaman saya menggunakan Shaklee bermula ketika berpantang anak kedua. Masa tu dah tau kena cser, saya lebih fikirkan untuk berpantang menggunakan supplement daripada jamu. So takyah risau tentang luka pembedahan ataupun anak kena jaundis. Hasil dari pembacaan dan review dari blogger ramai yang kata Shaklee is the best. Yang penting selamat, berasaskan sumber semula jadi yang tulen dan bebas dari bahan pengawet, tiruan, pemanis, pewarna dan perisa. Produk Shaklee di Malaysia di sahkan HALAL oleh ISA-Islamic Service of America, badan yang diiktiraf oleh JAKIM. Entry persediaan berpantang dengan produk Shaklee boleh tengok SINI.

Hasil berpantang dengan produk Shaklee ternyata banyak perbezaan berbanding berpantang anak yang sulung. Luka pembedahan cepat sembuh. Tak sampai seminggu saya dah boleh bangun sendiri tanpa bantuan ataupun sokongan daripada sesiapa. Jika sebelum ni, kalau dari posisi baring dan nak bangun punyalah seksa. DAN selepas seminggu berpantang tugas mandikan baby saya dah boleh buat.

Now, anak kedua saya nak masuk 11 bulan sudah. Dan saya masih setia dengan produk Shaklee. Buat masa ini saya ambil set ibu menyusu untuk memastikan tubuh badan sentiasa sihat dan cergas dalam menjayakan proses penyusuan susu ibu. Dan alhamdulillah sejak lahir sehingga kini anak saya belum pernah demam lagi. Berkat susu ibu kot. Hehe..

Shaklee ada menyediakan set untuk bf moms, set berpantang, kecantikan kulit, period tidak teratur/PCOS/ Kesuburan, resdung, asma, allergi, ekzema, sistem pertahanan badan, set untuk kurus pun ada.

Untuk bf moms, perlulah difahami bahawa supplement bukanlah satu cara membanyakkan susu ibu. Vitamin di ambil demi memastikian tubuh ibu sentiasa sihat, bertenaga, ceria, dan bersemangat dan secara tidak langsung mampu membekalkan susu ibu kepada si manja. Kejayaan penyusuan antaranya adalah bergantung kepada kesihatan ibu. Konsep asas penyusuan iaitu LEBIH KERAP BAYI DI SUSUKAN ATAU LEBIH KERAP SESI PERAHAN, MAKA LEBIH BANYAK SUSU IBU DIHASILKAN.Yang penting jangan stress.


Meal Shake sangat sesuai untuk anak2 yang kurang selera makan atau mempunyai masalah kurang berat badan.
1 canister = 544gram
1 sudu sahaja sehari (dewasa) & 1 sudu teh (kanak-kanak berusia dua tahun ke atas) . Boleh dicampur dengan minuman kegemaran anak2. 

Jika berminat boleh contact saya untuk dapatkan harga istimewa. Saya adalah pengedar SAH Shaklee di kawasan Shah Alam.

HASNIDA OMAR (ID 912847)
Tel / SMS/ Whatapps : 0133767896
Email: hasnidaomar@gmail.com
COD area: Shah Alam, Puncak Alam, Saujana Utama.
Penghantaran ke seluruh Malaysia adalah melalui pos.

2 comments:

NzA said...

Akak pn ada trbaca produk ni di fb. Byk beri pndangan positif.

Zai Zamree said...

thanks 4 the info...

masih mcari2 produk utk bpntg & bf..

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails