My sweet story...

My sweet story...

Wednesday, October 21, 2009

Perjalanan sebuah kehidupan...

Dua tiga hari ini, saya asyik terkenangkan seseorang yang telah pergi buat selama-lamanya..Pemergian Opah tersayang, 23 October ini genaplah 9 bulan pemergian opah ke Rahmatullah...Moga arwah opah tenang di SANA. AL fatihah...


Banyak kenangan kami 5 beradik dengan opah, kerana sejak kecil kami dijaga oleh opah. Emak dan abah saya bekerja..Kadang2 bila kami kena marah dgn emak dan abah, opahlah tempat kami mengadu, penyelamat kami..Biasalah zaman kanak-kanak, ada kenakalannya. Indahnya kenangan itu..

Semakin umur kita meningkat, bermakna sisa-sisa hidup kita semakin ke penghujung. Jadi gunakanlah masa yang ada ini untuk kembali ke jalan yang benar supaya kehidupan kita ini lebih diberkati dan mendapat keberkatan di Sisi-Nya. Janji Allah tentang kematian itu amat benar, tidak lewat walau sesaat pun. sama2lah kita mengingati antara satu sama lain.

Semasa hayat opah, dia suka merenung keluar rumah, melihat orang lalu lalang..


Dalam kenangan..raya tahun lepas


Kami 5 beradik yang dijaga oleh opah...Humaira dalam perut mummy masa ni.





Menitis air mata saya melihat video klip di bawah...Betapa indahnya ciptaan Allah itu..Teringat kepada emak saya, Puan Zaharah dan anakanda saya, Humaira.I luv u.Bila melihat video ini, terfikir saya sejenak, bagaimanalah seorang ibu sanggup buang anak yang dikandung 9 bulan tanpa belas kasihan...Tidakkah ada rasa kasih sayang???



Touching kan kalian??? Inilah gambar saat Humaira lahir...I luv u..

6 comments:

mamalieyna said...

video takleh view pulak..
but baca coretan pun dh tersa something..mmg syahdu kalo bab2 makayah, nenek, anak.. huhu..teringat jugak arwah tok.. :(

☆ lieya latif ☆ said...

rajin2 laa kite sedekahkan doa dan alfatihah buat yg tiada...semoga mereka aman di sana.....

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam...shahdunya tengok vedio....

HaRi-HaRi BaHaGiA said...

syadunye tgk video tu....terasa nak beranak balik..heeee

sujaihah said...

teringat palak nenek kat kapg...bila rapat ni terasa kehilangan nyer kan

hushuss said...

huspa lama tak tak masuk blog. tiba2 masuk blog nida, sedih lak baca post nida. mula la teringat arwah ayah dgn arwah tok...bestkan klu tingat kenangan masa semua masih ada....moga2 semua di tempatkan di kalangan org-org beriman...aminnn.

video tak dpt nengok ler, video apa tu nida?

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails