My sweet story...

My sweet story...

Wednesday, June 12, 2013

Happy 8 months old Firaas

12 Jun hari ni genap usia Firaas 8 bulan. Macam2 ragam Firaas. 2-3 hari ni asyiklah meragam, semuanya serba tak kena. Ada benda yang dia nak tapi mummy tak faham. Sehinggalah semalam baru tau rupanya selama ni dia nak duduk dalam walker. Dapat duduk dalam walker terus diam. Berjam2 dia boleh duduk dalam walker. Hai lah anak, akal panjang sangat, tak terjangkau mummy. Bila duduk dalam walker semua benda dia boleh capai, itu yang dia suka. 


Milestone terkini:
  • Takmo makan bubur hokey. Apa yang kakak makan semua dia nak. So sekarang ni memang bagi makan nasi macam orang dewasa. Buat sup tanpa garam.
  • Dah mula angkat bontot. Cuma bila gerak tak lepas lagi. Asyik jatuh. 
  • Bila kita panggil Firaas lama baru nak respond. Panggil adik cepat je respond.
  • Suka air masak. Boleh minum guna straw.
  • Dah mula bumbling. Selalu sebut baba,mama..
  • Kalau daddy pergi ofis, mulalah nangis nak ikut. 


Happy 8 months old Firaas.  Kaki Firaas dah mula melecet. Satu rumah habis explore, agaknya bergesel dengan lantai sampai melecet. So mummy pakaikan  stokin untuk kurang melecet. Tapi bila dia start nak merangkak ni, kadang2 buka juga stokin sebab licin. Semoga membesar menjadi anak yang sihat, cerdik.

Gambar Firaas hari ni dengan walker..
Muka happy. Tengah excited naik walker

Mau rampas kamera mummy

Penat sangat boleh tidur sendiri. Pastutlah senyap je. Jangan sesekali ubah posisi, pasti mengamuk macam kena dera. Huhu..


6 comments:

lieyalatif said...

kejap jek dah nak 8 bulan kan nieda...tak lame lagi setahun..dpt kaki plak...

sonok tgk perkembangan anak2....

yatie chomeyl said...

bam bamnya firaas..geram :)

adarnadzmie said...

dak firass sgt tombam... compare ngan anak dara akak Allyssa... jauh gak beza... hehe... comel tunjuk gigi...:)

εïзmummyHazaεïз said...

bambam comel.. happy 8mon old darling..

PS: nieda.. acik lupe kasi souvenir yg acik cakap hari tu.. nnt inshaa Allah acik ke sana

mama lieyna said...

Pic last..kiutnyeeee :-)

Hehe, mkn mmbesar, mkn panjang aklnya... happy 8th month old firas..

♥ Wina ♥ said...

cepatnye dah 8 bulan!

comel je adik nih..geram!

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails