My sweet story...

My sweet story...

Monday, August 10, 2009

Today, Humaira 3 months & ceriteraku

Salam...
Banyak benda nak update hari ni..


Mulakan dengan si kenit Humaira dulu.. Hari ni genap umur Humaira 3 bulan. Dah pandai meniarap. Humaira start meniarap masa umur 2 bln setengah tapi time tu kepala tak kuat lagi, asyik tersembam jer..Sabtu lepas mummy dengan daddy very happy tgk Humaira dah boleh angkat kepala...Sudah besar anak mummy...Yang kelakarnya bila meniarap muka seriusnya takde senyum2, masih takut2 lagi kot..

Humaira masih taknak menyusu EBM dalam botol. Sampaikan Taska surrender nak handle. Anak mummy ni betul2 buatkan mummy risau. Dari pukul 8.00 - 6.00pm hanya setengah botol (2 aunz) Humaira minum.


Hubby saya membelikan hp untuk saya bila wife dia asyik mengomel susahnyer nak transfer gambar hp dekat PC. Sebelum ni saya guna nokia N70 tapi tak boleh transfer gambar dalam PC. Sudahnya hubby belikan HP baru sony eriscsson cycbershot C150. Saya bukan obses pada HP, janji boleh pakai sudah memadai, cuma nak hp kamera supaya senang nak snap gambar si kenit Humaira. Every moment sangat berharga, so mummy senang nak snap gambar Humaira dekat mana2 pun. Lecehkan kalau bawa digital camera yang gedabak..hehe..Lagipun blog ini mummy coretkan khas tentang anak mummy. Moga bila Humaira dah besar nanti, Humaira akan tau betapa sayangnya mummy dan daddy pada Humaira. Kami taknak lepaskan every moment ttg Humaira, jadi mummy coretkan dalam blog ini..

Pagi tadi dapat berita adik saya kemalangan..Rasa nak tercabut jer jantung ni..Dahlah jauh nun di Skudai. Tak dapat detail condition dia yang sebenar, cuma dengarnya retak tulang pinggul..Sepanjang adik saya study dan bekerja di Skudai, ini merupakan kemalangan ketiga dia dekat Skudai..Sebelum ni pun mmg emak saya berat hati nak bagi dia kerja di sana memandangkan kami tiada saudara mara kat sana. In case kalau ada emergency, susah. Mungkin minat adik saya lebih kepada penyelidikan, so dia terima offer dari UTM walaupun kontrak.

Untuk tempoh seminggu ni saya tak dapat melawat adik. Doa saya moga adikku, fizi tidak mengalami kecederaan yang teruk dan cepat pulih. Saat saya menulis ini, emak dan ayah saya dalam perjalanan dari Ipoh ke Skudai. Memandangkan ini minggu terakhir saya bekerja, banyak banda nak kena buat untuk proper handover pada pengganti saya. Harap sangat saya boleh selesaikan semua perkara sebelum meniggalkan ofis ini.
Ofis ini saya bertanggungjawab sebagai ICT dan Document Controller.

Kenangan manis saya sepanjang bekerja di sini adalah berjaya mendapatkan sijil ISO dari SIRIM untuk 2 company berkat bantuan semua staff2 di sini. Ya daripada zero knowledge tentang ISO kini saya sudah mahir. Kita belajar dari pengalaman. Mmg benar, teori masa di universiti tidak sama dengan praktikal. Moga company ini akan lebih sukses dan pengganti saya dapat memberi yang terbaik. Saya sangat hargai kerjaya saya dan berharap dari tahun ke tahun yang berikutnya documentation syarikat bertambah baik. Akan saya update kemudian hari2 terakhir saya di ofis ini..


Layan gambar2 Humaira meniarap...Abaikan saja katil yang sudah karam itu.



Serius jer muka..


Bila dah penat meniarap, menagislah jawabnyer..


Inilah rupa HP yang hubby belikan..

15 comments:

حسن دان عزتال فضله said...

salam...baby nieda memang comey la..macam mak dia jugak :)

Unknown said...

salam. lepas ni nieda jadi full time house wife ke? selamat mendidik anak :-). pasni kenyang la humaira minum susu mummy.hehe. adik nieda kat mana sekarang? HSA?

☆ lieya latif ☆ said...

alahai geram lieya tgk pipi melayut2 die tu....cute sangat.....comel!!!

harap adik nieda sihat sepenuhnye, tentu susah hati kan nieda...bawak2 bersabar okey...tensi2 pun tak elok nanti takut efek stok susu badan....

mrs khairul said...

amboi comelnya humaira nie..pasni dah terer golek2 xble tgal kat katil kan nieda..krg ada yg tersembam ke lantai..

sabo je la nieda..sok2 ok kot..dulu balqis pun mcm tuh..xtau lah mcm mana cikgu dia buat ble dia nak guna botol..cumanya kalo lebih2 EBM kat taska tuh niza ks guna straw coz kalo kat umah mmg balqis xmo botol.

apa kata nieda ajar humaira guna straw..aqis umo 4 bulan dh terer guna straw..cubalah..

yatie chomeyl said...

wah bestnya humaira dh leh angkat kepala, baby SN tak angkat lg kepala. baby SN pon ssh nk minum dr botol so I beli puting yg mcm nipple utk dia. barulah minum byk sikit, nieda try lah cari

mrs khairul said...

re: cuba nieda beli puting MAM UK..aqis guna puting tu baru dia ok..coz dia kemik sket kan..

psl straw tu..niza just tuang EBM dlm small cup & letak straw..pastu dia duduk & pegang sendri cup tuh sedut sampai lah habis susu xtoleh kiri kanan..hahahah..

tapi humaira msh kecik..lom pandai duduk..dulu time aqis kecik niza pangku dia letak kat riba then sua kan straw tu kat mulut dia..mula2 mmg ssh dia nak sedut lama2 nnt dia suka..but make sure nieda beli straw yg khas utk baby ye..

selamat mencuba..

hushuss said...

Dah pandai meniarap dah Humaira...cepat betul. Berkat susu mummy dia. Nieda dpt kerja baru ka?

mrs khairul said...

re: nieda lupa nak ckp..try cari PIGEON MAG MAG CUP (STEP 3)coz yg tu straw dia lembut so xrisau gusi dia sakit..cup nya color orange..ada jual kat jusco..niza guna cup tuh since anak sulung coz dia pun prob sama mcm balqis..xmo minum guna botol..

Softtouch [Hanim] said...

comelnya humaira...geram tgk..teringin nk dukung dia..lepas ni nieda dah xkeje ker?manja oo humaira xnk susu pakai botol..
semoga adik nieda cpt sembuh yer...kiss utk humaira yer...

singamaraja said...

Salam ziarah dari Singamaraja

BabyIntan said...

Mmg tul cam nieda cakap, that every momment baby kita nyer perkembangan mesti nak di "capturekan" so that bila depa dah besar leh tgk balik dan kita pon leh tengok balik once depa dah kawin kelak...hu hu hu (tak sanggop oooo...kes berat dah nie...ekekek)

mamaarifakeemaisy said...

salam kenal...
sja singgah2..sonot baca hal anak2 ni.. hehe...anak saya dulu pun dpt meniarap di usia 2 bln lebih, skrg dah nk masuk 5 bulan..sungguh gigih diorang masa mula2 nak dpt niarap tu kan3x.. :)

hushuss said...

Nieda, huspa tag Nieda tu blog award. Sila dapatkan di blog huspa. hehehe..

::Kak Sambal:: said...

salam perkenalan....alahaii comelnyer...lyna ari tue meniarap 3 bulan

baby tight dan legging yang comel dan cute...murah2 jer...
sila layari
http://wwww.mamalyna-eshops.blogspot.com

ANAKIRANA said...

cepat dia meniarap

bestnyaaaa dpt hp baruuuuu

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails