My sweet story...

My sweet story...

Saturday, October 11, 2014

main masak2

Cerita masak2..last weekend, husband kerja. so ajak kids main masak2. Walaupun bila buat aktiviti dengan kids, akan jadi double work...tapi tak kisah..janji anak2 happy..  Biar gambar je yang  berbicara...

Roti sarang lebah..Sangat popular sekarang roti ni. Yang buatkan roti ni sedap sbb sos butterscotch
Aktiviti dengan anak2 last week. Disebabkan coklat chip ada sikit je, kita campur dengan coklat M&M. yang buatkan biskut ni hitam sebab guna black cocoa. Beli di Kedai Bakery bagus seksyen 13.
Potato fritters..sedap makan panas2.. yg ni pun tengah popular. Google je dgn keyword potato fritters, kebanyakan resepi hampir sama. Cuma saya tambah air dalam 3-4 sudu supaya tidak berderai.

Donut gebu gebas. Masih lagi mencari resepi donut yang terbaik macam big apple. Lembut macam kapas bila masuk mulut. Yang ni pun not bad..Resepi dah lupa. main google kat internet, pastu bawa masuk hp pergi dapur. Memang tak ingatla jawabnyer..
Oreo cheesecake ni, awal bulan hari tu buat. Masih tak perfect lagi. Malas nak mencuba lagi..sebab takde orang nak makan. Almaklumlah kat rumah ni takde yang minat kek..saya guna resepi di SINI
Nasi ayam peminat anak2..

1 comments:

Unknown said...

salam saya najwa,
dari shah alam seronok membaca kandungan di blog awak
banyak info yang dapat saya perolehi
insyallah.. jika ada kesempatan singgah la ke blog saya. tq mummyfit and healthy

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails