My sweet story...

My sweet story...

Thursday, October 16, 2014

Farm in the city di Seri Kembangan

Mungkin ramai yang dah sampai ke sini. Saya tau tempat ini semasa jalan2 di MPH SACC Shah Alam, ada banner tentang Farm in the City ni. Dibuka pada June 2012. Sejak dari tu tanam niat nak bawa my kids ke sini. Farm in the City lebih kepada petting zoo yang mementingkan 3 element iaitu animals, plants and nature sebagai tarikan utama. Tempat yang menarik untuk dilawati bersama anak2..Boleh lihat animals dengan lebih dekat, boleh pegang dan beri makan.

Bayaran masuk untuk dewasa dengan my kad RM30, kanak2 RM25, toodler ketinggian below 90cm FOC. Harga agak mahal tapi puas hati dan berbaloi. Boleh bagi makanan dekat haiwan. Makanan haiwan disediakan.  Kalau nak murah boleh ambil pakej, 2 dewasa dan 2 kanak. harga dah lupa sebab saya pergi tempat ni bulan lepas. Lokasinya di belakang pasaraya Giant Seri Kembangan... Detail boleh tengok Facebook mereka DI SINI

Waktu Operasi:
Monday : 10am till 6pm
Wednesday - Friday : 10am till 6pm
Saturday, Sunday, : 9.30am till 6pm
School/Public Holidays

 Macam2 haiwan ada seperti pelbagai spesis burung, ikan, kura2, rusa, landak, arnab dan banyak lagi. Jangan expect binatang besar macam gajah, zirafah ada kat sini ye..nama pun petting zoo. Kebanyakan binatang kat sini semuanya jinak2. Satu je kelemahan, tempat ni tak sesuai bawa stroller. Kawasan berbukit- bukau. Hero kecik saya sentiasa berdukung dalam ni..Sebab??? dia sangat PENAKUT dengan haiwan2 kt sini. Mana taknya, jinak2 semuanya binatang,  nak dekat dengan kita. Apa lagi takutlah hero mummy.

Sebenarnya tadika my daughter, Humaira ada lawatan ke Kilang coklat Beryls, Dominos Pizza dan Farm in the City. So daddy decide kita just follow ke Farm in the City.

Layan gambar2 yang ada..
Staff kat sini pun sangat friendly. Siap ajar macamane nak bagi burung makan. Letak je makanan kat tangan, semua burung akan datang. Tergelak2 aku, geli bila burung ni patuk ambik makanan.

Bagi kambing makan. see....my hero berdukung.

Humair pegang kambing dibantu oleh cikgu. Sebenarnya dia penakut, tapi depan cikgu control habis..kekeke

Masa jalan2, terjumpa dengan kura2 gergasi. Jangan terkejut ya..tgh ralit berjalan ada kura2. Umur 32 tahun, berat 60kg ..



Buah apa ya? Banayk sangat buah ni kt sana. Geramm rasa nak ambik je

Lari arnab2 ni dikejakan budak2 ni..

Boleh tangkap ikan..Yang kelakarnya, ramai budak2 ni jatuh dalam air. Geram sangat kot, tangkap tak dapat. Baik terjun terus.

Gambar ni paling comel. Daddy letak sebagai wallpaper.  Macam poster



4 comments:

Izwa Kamaruddin said...

buah markisa tu.

mamaarifakeemaisy said...

Wow..menariknya.... dekat je kot dr rumah, tapi beljm sampai2 lagi... boleh terjah ni... ^_^

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

mmg nmpak menarik tpt ni..agaknya klu masih duduk kat klang, terjah jugak tpt ni lebih2 lg zara zareef suka animals..hihi

Hafiz Rahim said...

Seronok datang kat sini. Anak-anak hepi je dapat bagi haiwan2 makan. :)

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails