My sweet story...

My sweet story...

Thursday, February 7, 2013

Pembelian online..sudah addict pulak

Permulaan tahun baru macam2 saya beli melaui online. Cepat sangat rambang mata, semuanya nak..TAPIKAN saya tak aktif pun maybank2u. Selalunya kalau nak beli online pakai paypal husband. Saya bayar balik la kat dia. Hehe.. Bila dah addict belian online mulalah gatal tangan nak aktifkan maybank2u. Senang nak buat transaksi tapi husband menentang keras. Dia kata habis duit awak nanti. Kalau nak aktifkan juga, adalah padahnya. Mulut abang masin. Hadoii terus tak jadi. One day saya rasa kena aktifkan juga. Mana boleh tahan..

Adalah 2-3 helai pakaian saya beli melalui online. Selebihnya gadget dapur. First sekali saya beli rice dispenser. Dah lama usha rice dispenser tupperware tapi harganya buatkan kena fikir 4-5 kali. Terpandang kt my deal 12kg Capacity Rice Dispenser terus beli DI SINI. Dah selamat guna pun. 


Dah masuk 3 series ni addict pulak dengan pinggan mangkuk. Sejak kahwin tak pernah beli pinggan satu set. Semua guna yang caca marba. Saya jenis suka panaskan makanan guna microwave. Biasalah bila pinggan murah, dah 4 biji pinggan pecah gara2 masuk microwave. On the spot terus buka lappy cari pinggan mangkuk online. Terus sambar 2 set corelle. Huhu berpeluh juga nak bayar. Nasib baiklah baru2 ni gov dapat bonus, husband adalah bagi skit duit bonus. So guna duit tu beli pinggan corelle. Daripada merepek meraban beli benda bukan2, end up habis macam tu, better beli pinggan mangkuk. Haha..


Kegunaan harian saya guna pretty pink square style. Rasanya sama macam lieyalatif punya. Lagi satu saya beli design sakura nak samakan corak  dengan corningware yang saya beli di Langkawi tahun lepas. Owh saya beli pinggan corelle DI SINI. Yang pasti harga lagi murah dari shopping complex.

Dah selamat rasmi pun pinggan corelle. Masak kuewtiaw goreng.

13 comments:

kakngah said...

wwoo... saya mmg addicted shopping on9. acara wajip tetiap bulan... :P

Izwa Kamaruddin said...

amboiii..

Izwa Kamaruddin said...

amboiii..

Sidratul Muntaha said...

corelle tu ade member jual
rasanya termurah dlm pasaran rega online..
mujur jugak akmi tak suke pinggan
and takde microwave
huhuuhh...
dulu masa bujang rajin la dok panaskan makanan dlm microwave sbb nak cepat
bila dah kwin and ade anak..doc bgthu klu nk guna
guna yg multifunction
sbb bangsa yg lama tu dangerous tu health..
huhuuuhh...

*membeli online boleh rambang mata selalunya..
*kami minat kitchen tool.mujur jgak seme mahey2.takdan nk membeli.trus mati hajat!

mamaarifakeemaisy said...

hehe... org pompuan gitulah..^_^
tapi eina setakad beli baju2an je online ni, itu pun utk anak2..yg beso2 can nieda ni, tak pnh lagi..

cantik set pinggan tu..like!

TeacherAzimah said...

Memang best online shopping ni hehehe...

anie said...

wah....pembeli online yang tegar ni
hahaha...
aku nyaris2 terjebak gak....pinjam mata dulu...tapi kadang2 terrrr jugak..hahaha..mana boleh tahan..gile nak tahan...hahaha

lieyalatif said...

BETUL tu nieda..same ngan lieya punye heheeheh...

wahh makin bling2 dapur nieda dgn gajet2 baruuu...

lieya tgh usya2 kat blog yg nieda kasi ni hehehh jgn lieya pun tersoping corelle jugak lagi sudaaaahhh heheheeh

εïзmmyHazaεïз said...

acik ade sambar 1. Takut nak bawak balik nnt husband nampak.. tgh tunggu line clear br boleh bawak sorok bawah katil opah cu.. hikhikhik

Unknown said...

hehehe..huda pun addict :) siap jual online lg :)

wakgelas said...

wak pon dh lama x beli online jugakk.., ahhHkss

Unknown said...

Camne cra nk oder ikut set yg kta nk?..

Aqino Bangi Gateway said...

tmpang komen yew admin.. huhuhu.. kami menjual pinggan mangkuk juga. so, spe-II yg berminat nak beli or nk jdi pngedar blh usha almt fb kami nh yew.. n_n
www.facebook.com/aqino.bangigateway
tq... huhu

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails