My sweet story...

My sweet story...

Wednesday, July 3, 2013

Shopping di JPO (Johor Premium Outlet)

Dari Felda Residence Tanjung leman konvoi vios mula berpecah. Ada yang terus balik Selangor, ada yang sambung cuti ke Melaka. Konvoi ke JPO hanya 7 buah kereta je. Hampir pukul 4.00 petang baru sampai JPO. JPO ni merupakan satu hub membeli belah barangan berjenama dari dalam dan luar negara yang dikatakan agak murah berbanding dengan shopping mall. Untuk maklumat boleh tengok website JPO. Ramai yang review kata memang murah tapi barang agak outdated. Entahler, saya jarang survey barangan branded ni. Huhu...

Tempat menarik, parking pun besar. Ada ATM macheine, baby room, playground, food court. Agak kecewa masa kami pergi dalam kawasan food court banyak sangat lalat. Ada tampal notice, management minta maaf dan sedang berusaha untuk mengatasi masalah lalat. Yelah tempat cantik, tentunya menjadi tarikan utama pelancong.Harap masalah lalat dapat diatasi dengan segera.

JPO merupakan yang pertama di bina di Asean, yamg mana ia merupakan model yang sama seperti 69 premium outlet yang terdapat di seluruh negara. Ada di US, Japan, Korea, Mexico etc.  Terdapat lebih dari 80 stores seperti Coach, Bonia, Guess, Nike, Padini, Royal Selangor, Clarks, Levis, Poney, Fossil. Versace dll yang menawarkan diskaun sekitar 25% - 65%.

Lebih kurang 3 jam window shopping di JPO. Lagi lama kat sana, lagi laju duit keluar. Huhu...Lagipun nak check in hotel lagi. So kita  berbelanja secara berhemah.

Akhirnya sampai juga di JPO

Butik Coach menjadi tumpuan, Ramai orang beratur untuk masuk. Cantik design bag, yang saya berkenan RM2k.. Fuhhh xdo budget...


Hasil rembatan...gomuknya mokcik nieda..

Overall, bagi saya oklah. Murah juga. Husband saya beli perfume, kalau di shopping mall dalam RM200++, dekat JPO boleh dapat dalam RM100++. Levis pun murah jugak, price dalam rm300++ boleh dapat dalam rm100++. Sales Bonia pun menarik. Cotton on pun reasonable. Untuk pakaian anak2 saya beli di Padini, T shirt ada yang below rm10.

Seterusnya kami check in di M Suite hotel. Sampai lebih kurang pukul 8.00 malam. Nanti i update k..

9 comments:

asyifamustaffa said...

bestnya soping....
bestnya msuite...last cek in masa 3 thun lpas...hehehe...skrng trun jb mmg da x cek in hotel....kena tdo umh adik...klau x...bsing la adik tu...katanya...mcm x sudi duk umh dia....:-)

Dee said...

nampak besar dah humairah ke si kakak tu..lupa plak nama..

lizz said...

waaa bestnyer shopping...pernah gak pergi sini dulu sempat shpping baju anak2 kat gap..murah murah jugak...

adarnadzmie said...

banyk sopin tu nieda...:)

εïзmmyHazaεïз said...

Acik xsampai lagi sana. Cadang mggu ni nak convoi family in law ke Johor lawat abang ipar tapi xjadi...

Rasp said...

byk gak hasil shopping u tu sis...

i kan dah 2 or 3 kali ke JPO...
tapi sekali jer beli barang...
tu pun lipstik jer hehehehehhe...
ntah ler naper tak terbeli lak kat situ...
mahei kot utk i :D

lieyalatif said...

wahh best soping...lieya gak org johor yg tak sampai2 lagi jpo heheheeheh

kemey said...

kak raye ni shopping kat mane hehehe..

kemey said...

kak raye ni shopping kat mane hehehe..

e

nuffnang

Related Posts with Thumbnails